در معجون بازاریابی کاتلر، در تعریف دیجیتال مارکتینگ، عنصر چهارم Promotion یا تشویق ها می باشد. پروموشن مجموعهی هر آن چیزی است که یک کسب و کار برای معرفی، ارائه و توسعه فروش محصولات خود انجام میدهد.
در دیجیتال مارکتینگ، پروموشنها انواع متفاوت دارد که میتوان به این موارد اشاره کرد: پروموشن بر مبنای قیمت، بر مبنای نحوه پرداخت هزینه محصول، بر مبنای حجم و میزان خرید، بر اساس دورههای خرید و مناسبتهای زمانی خاص، بر مبنای خرید ترکیبی از چند محصول و غیره. از معروفترین پروموشنها، تخفیف است که در عین حال کم اثرترین نوع نیز میباشد.
یکی از تاثیرگذارترین نوع پروموشنها در یک برنامه دیجیتال مارکتینگ اصولی مدلی است که براساس یک فرآیند کاملا حرفهای به آن دسته از مشتریان که کسب و کار را به سایرین معرفی میکنند و هم چنین به گروهی که از طریق معرفی آنها محصولی را خریداری کنند، هدایا و پاداش هایی ارائه میگردد.
آخرین نوع پروموشن تبلیغات است. در دنیای واقعی تبلیغات به معنای حضور در رسانههای جمعی مانند بیلبورد، آگهی تلوزیونی و غیره است. این نوع از پروموشن در یک برنامه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ زمانی ارائه میشود که گام های قبلی به طور کامل صورت گرفته و به نتیجه رسیده باشند.
برای آشنایی با سایر عناصر معجون بازاریابی به مجموعه مقالات دیجیتال مارکتینگ چیست؟” مراجعه نمایید.
منبع: https://bit.ly/2Tlmhdl
درباره این سایت