اولین و مهمترین عنصر معجون بازاریابی در تعریف دیجیتال مارکتینگ فیلیپ کاتلر، (product) یا محصول است. یک کسب و کار دارای تعدادی محصول است. گاهی با وجود اینکه این محصولات مشخصاند؛ ممکن است در گام نخست یعنی تحقیقات بازار یا مارکتینگ سرچ، لازم باشد در محصولات تغییراتی ایجاد شود. این فرآیند "طراحی محصول" نامیده میشود.
البته این امکان نیز وجود دارد که در سایر گامهای بعدی، نیز لازم باشد برخی تغییرات بر روی محصولات ایجاد شود. این تغییرات وما تغییرات اساسی نخواهند بود.
به عنوان مثال یک کارخانه تولید بستنی را در نظر بگیرید که جامعه هدف خود را گروههای سنی پایینتر قرار میدهد. این کارخانه با توجه به اصول بازاریابی و حتی دیجیتال مارکتینگ میتواند در مرحله طراحی محصول، تغییراتی در بستهبندیهای خود ایجاد کند تا بتواند در جذب مخاطب هدف موفقتر عمل کند.
طراحی محصول که امروز به یک دانش و شغل تخصصی تبدیل شده که با کمک آن میتوان نتایج هوشمندانه و متمایز از رقبا ایجاد کرد. بنابراین آگاهی کامل و برنامهریزی در خصوص اینکه یک کسب و کار قصد دارد چه مسیر دیجیتال مارکتینگ را طی کند، چه محصولاتی را ارائه دهد و این محصولات تا چه حد در راستای پوزیشن یابی کسب و کار است؛ برای رسیدن به اهداف استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ ضروری است.
درک عناصر تشکیل دهنده یک محصول و موارد لازم برای فروش موفقیت آمیز، بازاریابی محصول نامیده میشود. محصول نقش مهمی در توسعه استراتژی آمیخته بازاریابی دارد که این عناصر شامل مکان، قیمت و پروموشن میشود. از طریق تعریف ویژگیها و مزایای محصول، بقیه عناصر آمیخته بازاریابی مشخص میشوند.
جهت آشنایی کامل با مراحل و اصول دیجیتال مارکتینگ به سایر مقالات این مجموعه با عنوان "دیجیتال مارکتینگ چیست؟" مراجعه نمایید.
منبع: https://bit.ly/2TalnQS
درباره این سایت